20 januari 2008

Sport och stickning


Så var det söndag igen då. Suck. Varför måste det finnas söndagar? Varför måste det finnas dagar då jag och min älskling måste säga hejdå? Suck suck suck.

Den här helgen har det blivit en massa sport på tv och stickning i händerna. På tv var det handboll och skidor. Handboll för att det är den roligaste tv-sporten någonsin och skidor för att det inte finns någonting intressant över huvud taget att se på. Men 15:30. Då blir det match igen. Vinna eller försvinna.

På stickningsfronten knappt något nytt. Gardinen har legat helt oarbetad hela veckan, likaså löparen. Babykoftan har fått ett framstycke och en fjärdedels ärm. Monkeysocka nummer ett är färdig och alla trådar är fästa. Jag är inte alls nöjd med tån, annars är de ok. Nummer två är precis påbörjad. Grytlapp nummer ett blev inte som jag ville och jag har börjat på en ny nummer ett.

Annars har vi varit hemma så mycket som möjligt och lyssnat på vinden utanför fönstrena. På fredagen handlade vi mat annars är enda besöket utanför dörren en liten promenad till ICA för att köpa lime och lite lördagsgodis (för det får man när man tar ett steg i taget. Första steget blir att köpa mindre godis och bara på lördagar. Det blir nog iofs första och sista steget för jag tror inte på att vägra sig själv sånt man verkligen tycker om. Då är det bättre att få det man vill ha men i kontrollerade mängder. Som exempelvis 100g godis på en lördag).

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Mäh! Nu blir ju jag sugen på sura segisar, men inte har jag nåra. Men det förstås, jag har chokladtryffel med chili...de´du!

Strumpstickan sa...

Ett gardinmönster! -

http://www.allfreecrafts.com/knitting/knitted-curtains.shtml