08 januari 2008

Klubbar och maratonstickning

Jag blir så imponerad av alla som hinner vara med i sånadäringa stickningsklubbar som Sockklubben (som för övrigt har ett roligt skrivfel i sitt namn eftersom c i anslutning till k räknas som ett till k, och det då blir tre k i Sockklubben. Som läpppenna. Till exempel. Hur som helst. Slutnördat). Jag är stolt över att jag fixade två kalenderstickningar (varav den ena inte är helt färdig, jag har tre x kvar att sticka) och lite stressad över att jag anmält mig till det där mjukdjursbytet (men jag tror att jag vet vad jag ska skicka). Hur hinner alla? Om jag skulle sticka ett par sockor i månaden skulle jag inte hinna sticka någonting annat alls. Och hur kul är det att bara sticka sockor i ett helt år? Alla ni som är med i Sockklubben måste sticka supersnabbt för jag har sett att många redan nu är färdiga med januariparet. Eller så prioriterar ni annorlunda. Jag vet inte vad ni gör men jag är imponerad. Och avundsjuk.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Är det jag som är helt snurrig nu? Vad menar du med Sockklubben? Hur vill du stava det?

Dödergök sa...

Ja jag kan ju inte svara för någon annan men jag jobbar ju inte heltid så därför blir det ju automatiskt mer sticktid för mig. Sen har jag med åren fått en mer lugn inställning till saker och ting (tex överdriven städning)och så unnar jag mig mer sticktid. Fast jag kan väl erkänna att jag stickar rätt snabbt också... :)