28 december 2007

Mellandagsblogg

Hej igen! Nu är juldagarna över och mellandagarna i full gång. Julen var superfin och mysig och vi fick på tok för mycket klappar. Nu är vi tillbaka i Kortedala - hela lilla familjen. Det känns skönt att vara hemma och samtidigt få vara med mina älsklingar. Jag känner mig extra hemma när jag sitter med datorn i knäet och fötterna på bordet och lyssnar på när regnet droppar in genom vardagsrumstaket. Yep, nu regnar det in igen. Jag ska ringa Stena Fastigheter i morgon.

På stickningsfronten är intet nytt. Eller jo, men bara lite. Kalederstickningarna är nästan klara. Jag ska sticka små kryss i den ena och styla min bajskorv i den andra. Annars slöstickar jag lite på en socka i Drops Alpaca och sneglar åt mina wip:ar då och då.

I morgon ska jag och Edward se Bee Movie medan pappa ser Westham spela fotboll.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Åh...är det i Kortedala du sitter! Då blir jag nostalgisk.Många fina år hade jag i Kålltorp, på Stobéegatan.
Tala gärna om ifall Bee Movie är värd att ta med bonusbarnbarnet på (snart 6).