20 december 2007

En dag, bara så där!

Jag var på julbord med jobbet igår och det var trevligare än på mycket mycket länge (i en jobbsituation). Ena chefen (jag har tre, varav en var hemma med opererat knä) fick det där stickade bokfodralet och blev glad. Jag brukar få hans lästa pocketböcker och det uppskattar jag, så jag tänkte att han kunde få någonting tillbaka.

Hur som helst. Julbord igår. Jag vet inte om det var den enorma mängden mat och sötsaker eller om det var snapsen (bara en) eller vad det var men jag hade ont i magen hela natten och sov knappt alls. När klockan ringde visste jag att det var kört. Jag behövde sova. Och inte kräkas mer, tack. Alltså är det här en hemmadag, men jag har inte dåligt samvete för det. Jag har just varit med och avslutat ett roligt projekt (som blev väldigt bra) och har inte särskilt mycket att göra med två arbetsdagar kvar av 2007.

Det betyder alltså att jag har en dag. En dag som jag inte räknat med. En dag där jag kan göra lugna saker som att diska den där disken, plocka ihop alla julklapparna, göra etiketter till dem, sticka i kapp Johannas julkalender (check!), och vila (för det där var nog precis så mycket som min mage går med på idag).

Förutom att sova och sticka i kapp julkalender har jag läst de bloggar jag brukar läsa i stort sett varje dag, och det jag läste denna morgon fick mig på ett så fint humör! Jag kan inte sätta fingret på det, kanske är det julstämningen som börjar märkas hos människor. Underbart är det i alla fall.

En annan bra sak är att mannen nu äntligen kommit till en bra läkare med sina magproblem. Han gick därfrån med ett recept och de hade tagit blodprover och det känns bra. Blir inte magen bättre av medicinen måste de göra en gastroskopi men på något sätt känns det ändå ok. Det är skönt att de gör en ordentlig genomgång.

Och i morgon är det fredag och min älskling kommer hit. Mycket att vara glad för och det tänker jag vara!

Massor av julkramar!

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilket fint bokfodral. Kan era magbesvär bero på att ni är så långt ifrån varandra. Eller mjölk allergi!! Ha en trevlig jul./Åsa