30 november 2007

Pepparkakeland

Ikväll bär det iväg hem till pappa ute på landet. Vi ska baka pepparkakor och ryktet säger att det ligger 5-6 kg deg i kylen. Ett ordentligt pepparkaksbak stå på schemat allltså. Vi ska dessutom hinna med att spela badminton och jag har bestämt att vi ska orka upp på morgonen för att se det första avsnittet av julkalendern. Jag tycker om att Edward får se första avsnittet med oss. Det är ju först nu, när han är fyra, som han egentligen förstår vad det handlar om. Julmys och allt. Jag har laddat upp med julmusik (Dean Martin, Bing Crosby, Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Eartha Kit osv) och myskläder och den här helgen ska bli full av mysig julstämning.

Igår simmade jag igen. 1400 m den här gången. Det är roligt så här i början när resultaten ökar snabbt. Jag har lite mer att ge (det finns tydligen fler än jag som vill simma. Och de vill gärna simma långsamt framför mig) men snart kommer det att plana ut. Roligt är det i alla fall.

Sen att jag ätit tårta och muffins och godis och alla andra onyttigheter du kan tänka dig varje dag på jobbet är sånt jag försöker att förtränga. Det blir nästa veckas projekt.

Nu: Grötfrukost. Ha en fin helg allesammans!

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Tårta e gott:)

Anette sa...

Du kanske är den nya Therese Alshammar? Vi tar nog pepparkaksbaket nästa helg. Då får vi se hur mycket som blir peppakakor och hur mycket som hamnar i magen...he he.
Trevlig helg och hälsa allihop!