08 oktober 2007

Tillbaka i staden och på strålande humör!

Så var det måndag igen och tillbaka till jobb och ensamhet igen - och ändå känns allt förvånansvärt lätt just nu! Samma sak igår, söndagar är ju alltid dåliga dagar för mig men inte igår. Jagt bryr mig inte ens om att analysera varför (och ni som känner mig lyfter på ögonbrynen) för det känns bara så bra idag och jag vill njuta av det.

Dags för helguppdateringen då. I fredags satte jag mig på tåget och åkte till Södertälje där pappa och mannen hämtade mig. Bara det var en stor positiv överraskning för det är ju sovtid för Edward och inte trodde jag att han skulle känna sig trygg nog hemma hos pappa (där han inte varit förut) för att kunna lämnas ensam (sovandes) med de som stannade hemma. Jag fick ett underbart mottagande på perrongen och var alldeles varmlycklig hela vägen hem till huset. Där gick jag upp på övervåningen och snusade på en rosig sovande tvåårig brorson och en snarkande fyraårig Edward. Huset var varmt, det brann i spisen, fikat var framdukat och jag hade min älskling hos mig. Det var perfekt.

På lördagen var det kalas och en massa släktingar kom, bland annat min kusin Patrik som Edward fullkomligt avgudar. De lekte ute med hunden Doris och en fotboll nästan hela dagen. Det var en fin dag och det var roligt att träffa farmor och alla släktingar. Hela helgen var faktiskt fin och supermysig. Edward var så duktig och det var inget bråk eller stök alls trots att vi var tio personer som sov kvar hela helgen. Höjdpunkten (förutom de hemliga) var nog när Edward skulle passa lilla Hampus. Mina två favoritbebisar tillsammans. Behöver jag säga att hjärtat smälte? På vägen till pendeltåget som skulle ta oss till centralen somnade Edward i bilen och jag bar honom till tåget. Han protesterade bara pyttelite och man märkte att han inte menade det. Det går framåt.


















Edward vid eldtunnan med mössa som extramamma stickat.




















Edward och extramamma spelar datorspel.




















Edward lär Hampus att spisen är varm och farlig.



















Edward och Hampus spelar piano. Det var så mycket folk som sov över att en av sängarna fick stå i vardagsrummet.


Och idag har jag tagit itu med lite saker som jag borde gjort för länge sedan. Gått till gymet igen till exempel. Och handlat. Och skärpt till mig angående en viss uppgift på jobbet. Och boka tvättid. Jag är så sugen på att ha tid att ordna upp fler saker. Städa hemma. Baka bröd. Sova. Men aldrig någonsin att jag hellre hinner de sakerna än får träffa mina älsklingspojkar. De är ljuset och värmen i mitt liv.

Åh, och så en rolig sak till! Det här paketet kom med posten idag. Jättefint restgarn i blå nyanser som jag ropat in på tradera för 40:-. Jag vet inte vad det är för garn men det är fint och mjukt. Det blir en fin julklapp.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Vad underbart där är när man är på sånt där strålande humör, jag var det igår och allt känns så mycket lättare. Man borde försöka spara den känslan och ta fram den dagar som inte är så underbara...

Jag är klar med min alpacabasker nu och jag är toknöjd, tack än en gång för tipset!