19 september 2007

Sticktorka

Lycligtvis mådde jag bättre och bättre under dagen och när jag kom hem hade jag energi nog att städa och vika en gigantisk laddning tvätt. Sedan satte jag mig nöjt i soffan och såg på Desperate Housewives med den lila baskermössan i händerna. Den är verkligen rolig att sticka! Mönstret är lätt att lära sig utantill men erbjuder precis lagom utmaning för tv-stickande. Det är egentligen bara ett parti (det mellan ökningarna och minskningarna) som är lite trögt. Det blir nog standardjulklappen i år.

Annars går det trögt med stickandet. Jag har inte så mycket tid att sitta ned och sticka, det blir lite då och då. På spårvagnen, på lunchen och så vidare. Snart är det dags att ta itu med ett par surdegar som ligger i korgen. Alla sockor till exempel. Suck.

Inga kommentarer: