29 augusti 2007

Lite strul, lite sorg och mycket kul!

Argh! Jag är så trött!! Först tog jag ut mig själv i gymet, sedan åkte jag hem för att hämta ut min telefon på posten. Döm av min totala besvikelse när jag ser att det inte alls är min telefon utan mitt Buzzador-paket. *gråååt* Jag tog mitt paket (som innehöll Extra halstabletter) och gick hemåt. Väl innanför dörren hittar jag... *trumvirvel* en post-avi! Det var bara att vända och gå tillbaka och hämta nästa paket. Men nu ligger telefonen där och laddas och är alldeles underbar!

Vad som är mindre underbart är min Manly Mitt. Jag började sticka på tummen på spårvagnen och upptäckte snart att tummen blir alldeles missbildad. Det var ingen bra idé att sticka den enfärgad och dessutom tror jag att vanten blir för smal i alla fall. Jag blir tvungen att repa upp ända till början av tum-ökningen. Tjoho. Först tänkte jag repa redan nu men sen tänkte jag att det kanske var bäst att prova längd och bredd på karln först. Så slipper jag kanske repa upp en andra gång. Suck.

Men men. Jag har mat, är färdigtränad för veckan, har en ny fin telefon och en underbar fästman. Livet är underbart ändå. (Dessutom har jag tänkt börja på en ny stickning som tröst).

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

När man stickar tvåfärgat blir det lite stumt och inte lika stretchigt och lätt för litet, särskilt om man även stickar hårt... prova med en halv storlek större på stickorna?