31 augusti 2007

Helg!

Nu är jag hemma i mitt varma mysiga hem. Mannen har kommit med tåget, vi ha gått och handlat, vi har myst och nu ska vi laga en (väldigt) sen middag bestående av Tandoori-kyckling med couscous och yoghurtsås. Stickningen får vänta. Jag har min älskling på armlängds avstånd.

Förresten, hur får man tag i en form för att baka Madeleine-kakor nu för tiden? Vi skulle baka såna men har ingen form och inte gick det att hitta i affärerna. Det är alltså som en muffinsplåt men hålen är mindre och formade som snäckskal... Se på bilderna nedan. Kakor, och form.

3 kommentarer:

Byian sa...

Ser att du länkar mig som fucking stuff.
Är fucking hedrad ;-)

Strumpstickan sa...

Titta in på nya gatan i nordstan brevid clas ohlson, werner och werner?

Fråga gubben om han är intresserad av att köpa skivor och prylar med Marillion och Fish, för då kan han få min gubbes mailadress och så kan de snacka musik om de vill... här finns unika samlargrejer sedan minst 20 år tillbaks...

Du kan maila mig om du vill på strumpstickan@hotmail.com

trevlig helg!

Unknown sa...

Hey, I found a pattern for you! Just came across it accidentally & thought you'd like it:

http://www.berroco.com/exclusives/mu_shu/mu_shu.html