16 maj 2006

Dagdrömmar och icc-profiler

Åh vilken härlig dag! Det har varit spännande och roligt på en massa olika sätt. Till att börja med är det så roligt att gå upp sjukt tidigt när man ska göra någonting roligt. Och jag är inte ens ironisk! Det är mysigt att vakna med en glad känsla i magen när solen börjar visa sig lite smått och inte ens morgon-tv har kommit igång. Duscha utan att vilja sätta mig ner och dö. Hehe. Resan dit var mysig... och behagligast var faktiskt bussresan. Det var någonting fint med att åka buss ute på landet. Fridfullt på något sätt. Jag dagdrömde hela vägen. Det är nog min favoritsysselsättning. När jag har skrivit klart ska jag fortsätta. Vad jag drömmer om är jättehemligt.

Kursen var i alla fall hemskt lärorik. Egentligen hade jag hört allt förut, men det var skillnad att höra om det nu efter att jag jobbat ett tag. Jag fick ett helt nytt perspektiv och en del nya insikter. Det jag tyckte mest om (förutom det fina diplomet där det stod att jag hållt mig vaken) var att se på alla stora maskiner och tryckpressar och bigningsmaskiner och allt det där. Det var superspännande! De är helt gigantiska och färgerna ser så fina ut när de snurrar på cylindrarna. Hehe. Jag är en tönt. Jag har alltid liksom undrat lite vad som egentligen händer med pdf:en när jag skickat iväg den. Nu vet jag. Och det känns tryggt.

Så många som fyra liggbara karlar var med på kursen, men de hade alla giftasringar på nävarna. Så fuckem... eller inte dårå.

Jag känner mig så stolt över mig själv. Jag hängde med så bra och jag är faktiskt mycket duktigare än jag tror. Jag har kommit mycket längre än jag trodde. Hahaha, jag kände mig som "originalaren från coola byrån i stan". Hahaha. Och det är sant!

Och så fick vi god lunch... jag åt pasta med strimlat kött, grönsaker och grädde. Hemskt gott.

Så hem igen. Jag fick vänta en timme på bussen men det var ok för då hann jag jobba lite. Ska läsa klart ikväll tänkte jag. Dagdrömde/sov mig hela vägen hem till gbg.

En fantastiskt trevlig dag helt enkelt.
Jag är på strålande humör!

Inga kommentarer: